Bílý jelen - Brandov - Bílý jelen

Tento turistický výlet by mohl mít podnázev "Útěk před podzimní nížinnou mlhou".

Když už nebylo pro samou mlhu přes týden vidět sluníčko, vydali jsme se do hor na pěší túru. Auto jsme nechali na Bílém jelenu, což je odstavný prostor u silnice mezi Boleboří a Kalkem. Odtud pak už jdeme pěšky dolů do údolí Telčského potoka. Na rozcestí, na kterém bychom se mohli vlevo dát na Rudolice a vpravo na Kalek vyrážíme přímo za nosem dolů ke Gabrielině huti po naučné stezce vedoucí z Hory Svaté Kateřiny do Brandova. Míjíme zříceninu Gabrielky a pokračujeme stále dolů na Brandov. k Brandovu přicházíme po lesní cestě podél hranice s Německem. V obci jsme se občerstvili v penzionu Královská jizba a pak pokračovali dál do kopce. Na konci obce jsme ze silnice uhnuli vpravo na horskou asfaltku a vyrazili přes kopce směrem zpět k autu. Okruh jsme uzavřeli opět na rozcestí v údolí Telčského potoka a pak už zbývalo jen vyšlápnout kopec na Bílého jelena k autu. Počasí na horách bylo úplně rozdílné od toho pod nimi. Celý den bylo krásně slunečno a obloha téměř bez mráčku. Ušli jsme přibližně 22 km.